Maatschappelijk Verantwoord

BV%20CO2%20per%20ton%20km%2016 9@0.5x

Meer duurzaam bouwvervoer

“Vanuit het streven naar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is in 2010 een nieuw bouwvoertuig ontwikkeld”, zegt Jan Ruijsch. Zijn collega Arjan Berndsen vult aan: “Het voertuig is veiliger voor onze chauffeur en veroorzaakt veel minder CO2” 

Doel

Met alle beschikbare middelen gaat Bouwvervoer de milieubelasting verlagen.  Minder ritten en minder onbeladen kilometers. Meer duurzame energie en minder emissie en overlast in de steden. 

Huidige situatie

Bouwvervoer realiseert met een efficient logistiek proces en de lichtgewicht kraanwagen een mooie CO2 score van 45 g/tkm! De grafiek geeft de daling van de afgelopen jaren weer. En als Bouwvervoer deze lijn blijft volgen halen we de doelstellingen van het klimaatakkoord.

Emissieloos

Steeds meer zones moeten zonder uitstoot beleverd worden. Bouwvervoer heeft een 100% elektrische vrachtwagen met elekrische autokraan.  

Lees meer...

Co2 besparen

LNG%2020%25%20co2%20besparing

HVO100 is een schone synthetische brandstof uit afvalstromen. Met een geringe meerprijs kan op een locatie 85% CO2 bespaard worden. 

BioLNG

LNG%2020%25%20co2%20besparing

LNG is een vloeibaar aardgas en verbrandt schoner dan diesel. Met bioLNG komt er nagenoeg geen extra CO2 in de atmosfeer. 

Elektrische truck

Volvo FH-electric

Het bereik van de elektrische truck zal in de aankomende jaren steeds meer toenemen. Met goede laadvoorzieningen kan dan het aantal Battery elekrische voertuigen (BEV)  verder toenemen. 

Waterstof

placeholder image

Voor de gemiddelde afstand worden batterij elektrische vrachtwagens (BEV) steeds beter.  Voor de lange afstand zal in de toekomst de waterstof vrachtwagen (FCEV) komen. Dit is een elektrische vrachtwagen die waterstof als energiedrager gebruikt. 

Vanaf 2030

Waterstof%20soorten@0.5x

Steeds meer energie uit windmolens en zonnepanelen wordt omgezet naar groene waterstof. Hierdoor kan het gebriuk en het aantal  waterstof vrachtwagens toenemen.