Je hoeft niet te kiezen tussen ambitie en verduurzaming. Bouwvervoer vergroent met realistische doelen en samen zullen we in 2050 net zero zijn.
Meer vervoeren met minder ritten verhoogt de bezettingsgraad. Je verbruikt daardoor minder energie. En de energie die we noodzakelijk gebruiken verschuift langzaam van fossiele brandstof naar duurzame energie.
Bouwvervoer realiseert met een efficient logistiek proces, gecombineerd met lichtgewicht kraanwagens een mooie CO2 score van 90 gram per ton k-km.
Steeds meer zones moeten zonder uitstoot beleverd worden. Bouwvervoer heeft een 100% elektrische vrachtwagen met elekrische autokraan.

Een deel van ons wagenpark tankt Renewable diesel. De Europese standaard EN 16258 van Bouwvervoer daalt hierdoor naar 88 gram.

LNG is een vloeibaar aardgas en verbrandt schoner dan diesel. Met bioLNG komt er nagenoeg geen extra CO2 in de atmosfeer.

Het bereik van de elektrische truck zal in de aankomende jaren steeds meer toenemen. Met goede laadvoorzieningen kan dan het aantal Battery elekrische voertuigen (BEV) verder toenemen.

Voor de lange afstand kan in de toekomst de waterstof vrachtwagen (FCEV) komen. Dit is een elektrische vrachtwagen die waterstof als energiedrager gebruikt.

Steeds meer energie uit windmolens en zonnepanelen wordt omgezet naar groene waterstof. Hierdoor kan het gebruik en het aantal waterstof vrachtwagens toenemen.